Ενίσχυση της ψυχικής και συναισθηματικής ανθεκτικότητας των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την άμβλυνση του αντίκτυπου της πανδημίας του Covid 19: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και ενδεικτικές πρακτικές

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ενίσχυση της ψυχικής και συναισθηματικής ανθεκτικότητας των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την άμβλυνση του αντίκτυπου της πανδημίας του Covid 19: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και ενδεικτικές πρακτικές (EL)

Μπαλτά, Ιωάννα Λ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-11-04


Οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί καλούνται τα τελευταία χρόνια να διαχειριστούν ένα ευρύ φάσμα από προκλήσεις μία από τις σημαντικότερες ήταν η διαχείριση των νέων δεδομένων που διαμορφώθηκαν υπό το βάρος της πανδημίας του Covid 19 που επέφερε ραγδαίες αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και γενικότερα στην καθημερινότητα των μαθητών. Με το παρόν άρθρο επιχειρείται η διερεύνηση και η ανάδειξη που είχε η πανδημία του Covid 19 στην ψυχό-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, και ο ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν οι εκπαιδευτικοί σε μία κατεύθυνση ενδυνάμωσης της ψυχικής ανθεκτικότητας του μαθητικού δυναμικού, προκειμένου να αμβλυνθεί ο αρνητικός της αντίκτυπος. Από την ανασκόπηση ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνεται η πολλαπλή επίδραση που είχε η πανδημία στην ψυχοκοινωνική, γνωστική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Τα ερευνητικά ευρήματα επισημαίνουν αυξημένα επίπεδα άγχους, ανησυχίας και φόβου, όπως επίσης δυσκολίες συγκέντρωσης, ευερεθιστότητα, νευρικότητα και έντονα συναισθήματα μοναξιάς ως απόρροια της κοινωνικής αποστασιοποίησης. Για το λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί, αλλά και γενικότερα το σχολείο είναι σημαντικό να προβούν σε μεθοδευμένες και καλά σχεδιασμένες ενέργειες για την πολύπλευρη υποστήριξη του μαθητικού δυναμικού. Προτάσσεται δηλαδή, η ανάγκη σχεδιασμού ψυχό-εκπαιδευτικών δράσεων με σκοπό την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας μέσα από την αξιοποίηση ενός συνδυασμού διαφορετικών διδακτικών μεθόδων και πρακτικών, που εναρμονίζονται με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του μαθητικού δυναμικού. (EL)


ψυχο-συναισθηματικές επιπτώσεις (EL)
κορονοϊός (EL)
Covid19 (EL)
εκπαιδευτικοί (EL)
ψυχική ανθεκτικότητα (EL)
πανδημία (EL)
 μαθητές (EL)

Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Greek

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 18 Αρ. 2 (2022): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; 182-196 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 18 No. 2 (2022): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; 182-196 (EN)

Copyright (c) 2022 ΙΩΑΝΝΑ Λ ΜΠΑΛΤΑ (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)