Σχεδιασμός και Υλοποίηση ενός xMOOC για την εξ Αποστάσεως Απόκτηση Χειραπτικών Δεξιοτήτων στον Χειρισμό του Φωτονικού Μικροσκοπίου

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδιασμός και Υλοποίηση ενός xMOOC για την εξ Αποστάσεως Απόκτηση Χειραπτικών Δεξιοτήτων στον Χειρισμό του Φωτονικού Μικροσκοπίου (EL)

Ζαφειρόπουλος, Βασίλειος
Καλλές, Δημήτριος
Μητρόπουλος, Κωνσταντίνος
Παξινού, Ευγενία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Σχεδιασμός MOOC (EL)

2022-03-23


Σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου είναι η παρουσίαση του τρόπου σχεδιασμού ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος (Massive Open Online Course - MOOC) με τίτλο «Φωτονική Μικροσκοπία: Τα μέρη ενός Φωτονικού Μικροσκοπίου», στο πλαίσιο των Ανοικτών Μαθημάτων που προσφέρει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) μέσω της πλατφόρμας Learn. Η ιδιαιτερότητα και η συνεισφορά του συγκεκριμένου MOOC βασίζεται στο γεγονός ότι εκτός από το έντυπο εκπαιδευτικό υλικό, τα βίντεο και τα κουίζ αξιολόγησης, προσφέρει στους εκπαιδευομένους την εμπειρία να γνωρίσουν και να εξασκηθούν στη χρήση του μικροσκοπίου αλληλεπιδρώντας με ένα εικονικό μικροσκόπιο. Η αλληλεπίδραση αυτή δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να αποκτήσουν με μία εξ αποστάσεως διεργασία, εργαστηριακές δεξιότητες οι οποίες παραδοσιακά διδάσκονται σε ένα εργαστήριο με τη φυσική παρουσία των εκπαιδευόμενων και του υπεύθυνου εργαστηρίου. Ο σχεδιασμός και η υλοποίησή του πολυμορφικού υλικού του ΜΟΟC βασίστηκε στην τυπολογία West & Lionarakis η οποία παρέχει κατευθυντήριες αρχές σχετικά με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το εν λόγω MOOC απευθύνεται σε εκπαιδευομένους που επιθυμούν να αποκτήσουν ή να ανανεώσουν τις δεξιότητές τους ως προς τον χειρισμό του φωτονικού μικροσκοπίου. Το δυνητικό του κοινό είναι ευρύ και η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης του συγκεκριμένου μαθησιακού αντικειμένου σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, είναι μεγάλη. Ο τρόπος σχεδιασμού του συγκεκριμένου MOOC συνάδει με τη θεωρία μάθησης του συμπεριφορισμού κατηγοριοποιώντας το στα xMOOCs. Παρότι παρέχει στον εκπαιδευόμενο δομημένες πληροφορίες, μέσω μιας βασικής δραστηριότητας προσομοίωσης το εν λόγω MOOC προωθεί τη διάδραση, την αυτονομία και την ανεξαρτησία στη μάθηση, συμβάλλοντας στην ανοικοδόμηση της γνώσης. Ταυτόχρονα αξιοποιεί μία τεχνολογία αιχμής, όπως είναι η εικονική πραγματικότητα, για να μεταφέρει εξ αποστάσεως και με μία καινοτόμα και σύγχρονη διδακτική προσέγγιση, χειραπτικές (hands-on) εργαστηριακές δεξιότητες. (EL)


Χειραπτικές Δεξιότητες (EL)
xMOOCs (EL)
Εικονική Πραγματικότητα (EL)
Τυπολογία West & Lionarakis (EL)
Μικροσκόπιο (EL)
Onlabs (EL)
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (EL)
MOOCs (EL)

Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 18 Αρ. 1 (2022): Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 275-289 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 18 No. 1 (2022): Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 275-289 (EN)

Copyright (c) 2022 Ευγενία Παξινού (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.