Purposes for ICT usage and classroom activities in junior high schools: Evidence from teachers’ attitudes

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Purposes for ICT usage and classroom activities in junior high schools: Evidence from teachers’ attitudes (EL)
Purposes for ICT usage and classroom activities in junior high schools: Evidence from teachers’ attitudes (EN)

Νικολοπούλου, Κλεοπάτρα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-11-04


Η εργασία αυτή διερεύνησε τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τους σκοπούς της χρήσης των ΤΠΕ και των δραστηριοτήτων στην τάξη με εργαλεία ΤΠΕ, σε πειραματικά γυμνάσια στην Ελλάδα (ηλικίες μαθητών 12-15 ετών). Οι συμμετέχοντες ήταν 56 καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ανοιχτού ερωτηματολογίου. Οι κύριοι σκοποί-λόγοι που αναφέρθηκαν περιλάμβαναν ότι αυτά τα εργαλεία είναι ελκυστικά, προκαλούν/αυξάνουν το ενδιαφέρον και τα κίνητρα των μαθητών και τα μαθήματα γίνονται περισσότερο ευχάριστα. Οι παράγοντες που επηρεάζουν το πότε και πώς θα χρησιμοποιηθούν οι ΤΠΕ στις τάξεις αφορούσαν κυρίως τη διαθεσιμότητα χρόνου και τεχνολογικής υποδομής, καθώς και τον αριθμό των μαθητών στην τάξη. Ποικίλα εργαλεία-εφαρμογές ΤΠΕ χρησιμοποιούνται σε διαφορετικά σχολικά μαθήματα για την επίτευξη διαφόρων μαθησιακών δραστηριοτήτων, όπως αναζήτηση πληροφοριών, παρουσίαση της εργασίας των μαθητών, συζητήσεις, επικοινωνία, ασκήσεις και αξιολόγηση. Συζητιούνται προτάσεις για την επαγγελματική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και την εξάλειψη εμποδίων αξιοποίησης των ΤΠΕ (υποδομή, μεγάλος αριθμός μαθητών στην τάξη). (EL)
This paper investigated teachers’ attitudes-views regarding the purposes for ICT usage and classroom activities with ICT tools, in junior experimental high schools in Greece (students aged 12-15 years old). The participants were 56 teachers of different specializations and data were collected via an open-ended questionnaire. The major purposes reported include that these tools are attractive, they cause/increase students' interest and motivation, and the lessons become more enjoyable. Factors that affect when and how ICT will be used in classrooms mainly regard the time and resources availability and the number of students in class. A range of ICT tools-applications are used in different school subjects for the accomplishment of various learning activities such as information search, presentation of students’ work, discussions, communication, exercises and assessment. Implications include teacher professional development and elimination of obstacles for technology utilization (infrastructure, large number of students in class). (EN)


ICT, Digital technology, Teacher views-attitudes, High school, Greece (EN)

Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 18 Αρ. 2 (2022): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; 34-47 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 18 No. 2 (2022): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; 34-47 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 Κλεοπάτρα Νικολοπούλου (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.