Sciences Physiques et Technologie dans les programmes scolaires de l’enseignement secondaire de 3 pays méditerranéens : le cas de l’Algérie, du Maroc et de la Grèce

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Sciences Physiques et Technologie dans les programmes scolaires de l’enseignement secondaire de 3 pays méditerranéens : le cas de l’Algérie, du Maroc et de la Grèce (EN)

GOMATOS, LEONIDAS
OUARZEDDINE, AMMAR
OUASRI, ALI
RAVANIS, KONSTANTINOS

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-02-18


This article presents the integration of science and technology in the secondary school curricula of three Mediterranean countries (Algeria, Morocco, Greece). The perspective of the analysis attempted is on the one hand descriptive and on the other hand comparative. Therefore, after explaining the methodological approach, a brief reference is first made to the structure of the educational systems of the three countries, with emphasis on the general presentation of the educational cycles. In what follows, detailed data on the presence of physical sciences and technology in the curricula are presented and, finally, a comparative reference is made to the elements of the curricula. (EN)


Physical Sciences, Technology, secondary education, curriculum, Algeria, Morocco, Greece (EN)

Mediterranean Journal of Education

Αγγλική γλώσσα

Array (EN)


2732-6489
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 81-94 (EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 81-94 (EN)

Copyright (c) 2023 Mediterranean Journal of Education (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.