"Κατανόηση Γεωμετρικού σχήματος από μαθητές Β' Λυκείου"

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



"Κατανόηση Γεωμετρικού σχήματος από μαθητές Β' Λυκείου"

Μιχελαράκης Ιωάννης (EL)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2012


Στην έρευνα αυτή διερευνήθηκε ο ρόλος της αντιληπτικής, λεκτικής, ακολουθιακής και λειτουργικής σύλληψης στην κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος, από 501 μαθητές Β’ Λυκείου, 10 σχολείων της Ελλάδος. Η παραγοντική ανάλυση και τα διαγράμματα ομοιότητας και συνεπαγωγικό όπως και οι συνεντεύξεις κατέδειξαν, αφ’ενός μεν συνέπεια αλλά και διαφορές στη συμπεριφορά των μαθητών και αφ’ετέρου την ανάγκη μιας πολυδιάστατης μελέτης της ανάπτυξης της γεωμετρικής σκέψης, με δράσεις που εστιάζουν και στις τέσσερις μορφές κατανόησης γεωμετρικών σχημάτων. (EL)
In this study the role of perceptual, discursive, sequential and operative apprehension in geometrical figure understanding was researched among 501 second year students from 10 senior high schools in Greece. The factor analysis, the similarity and implicative diagrams, as well as the interviews, revealed consistency but also differences in students' behaviour. Furthermore, the research showed the need for a multidisciplinary study of the development of geometric thinking, with actions that focus on all four types of geometrical figure apprehension. (EN)


Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Μαθηματικών » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)