Digital storytelling and social interaction in cultural heritage - an approach for sites with reduced connectivity

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Digital storytelling and social interaction in cultural heritage - an approach for sites with reduced connectivity

Βρεττάκης Έκτωρ (EL)
Vrettakis Ektor (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Οι ηχογραφημένες ξεναγήσεις έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε μουσεία και σε χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς με μακρά ιστορία και ποικίλες εφαρμογές. Με την πάροδο των ετών και καθώς οι κινητές συσκευές έγιναν πιο διαδεδομένες, αναπάντεχα προκάλεσαν τεχνολογικές εξελίξεις σε αυτό το πλαίσιο χρήσης. Παραδοσιακά, οι ηχογραφημένες ξεναγήσεις καθώς και εν γένει οι αφηγήσεις μέσω κινητών συσκευών, αποτελούσαν εμπειρίες για μεμονωμένους χρήστες. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ' όψιν πως οι επισκέψεις σε μουσεία και χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, είναι στις περισσότερες περιπτώσεις, κοινωνικής φύσεως, έχει αναπτυχθεί πληθώρα ερευνητικών εφαρμογών που αποπειρώνται να εισάγουν με ποικίλους τρόπους στοιχεία κοινωνικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των χρηστών. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας επιχειρήσαμε να υποστηρίξουμε τεχνολογικά υποβοηθούμενες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις για χρηστών που βρίσκονται στον ίδιο χώρο στα πλαίσια μιας ψηφιακής εμπειρίας πολιτιστικής κληρονομιάς. Σε αυτόν τον τύπο εμπειρίας, επιτρέπεται στους χρήστες να προχωρήσουν σε τμήματα της εμπειρίας με τον δικό τους ρυθμό, έχοντας αποκλειστικό έλεγχο της κινητής συσκευής τους. Σε συγκεκριμένα σημεία της εμπειρίας, οι χρήστες καλούνται να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, είτε μέσω θεματικών διαλόγων σχετιζόμενων με την εμπειρία, είτε μέσω κάποιας άλλης κοινής δραστηριότητας. Ένα από τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίσαμε ήταν η επικοινωνία μεταξύ κινητών συσκευών στον ίδιο χώρο έπρεπε να πραγματοποιηθεί αποκεντρωμένα χωρίς ένα κεντρικό κόμβο συντονισμού. Αυτή η απαίτηση πηγάζει από το γεγονός ότι οι περισσότεροι χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς δεν έχουν την απαραίτητη αξιόπιστη υποδομή για να υποστηρίξουν συνδεσιμότητα οποιασδήποτε μορφής. Για το σκοπό αυτό, επεκτείνουμε το Story Maker, ένα λογισμικό για τη δημιουργία διαδραστικών ψηφιακών αφηγήσεων με σκοπό την υποστήριξη συνεργατικών εμπειριών. Τα προβλήματα τα οποία κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν: α) να σχεδιάσουμε ένα σύστημα που θα λειτουργεί αποκεντρωμένα και β) να σχεδιάσουμε ένα σύστημα συνεργατικών εμπειριών το οποίο να υποστηρίζει τόσο το συγχρονισμό μεταξύ κινητών συσκευών όσο και διαφορετικούς τύπους συνεργατικών δραστηριοτήτων. Για να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος αυτού, διεξήγαμε μια μελέτη με δώδεκα συμμετέχοντες, πραγματοποιηθήσα στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα της προσέγγισης μας για την κοινωνική αλληλεπίδραση σε συνδυασμό με μια αποκεντρωμένη προσέγγιση στη συνδεσιμότητα δικτύου. Οι χρήστες τάχθηκαν υπέρ του τεχνολογικά υποβοηθούμενου συγχρονισμού, δηλώνοντας πως η εμπειρία δεν θα ήταν εφικτή χωρίς αυτόν, ενώ τους ώθησε να διατηρήσουν την εστίασή τους στην πλοκή, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συνεργάτες τους. Δεδομένου πως τα σημεία συγχρονισμού και κοινωνικής αλληλεπίδρασης βασίζονται στη χρήση ετικετών και συνθηκών καθώς επίσης πως δεν απαιτούνται δεξιότητες προγραμματισμού, πιστεύουμε πως με σύντομη εκπαίδευση, οι συγγραφείς θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο για τη δημιουργία ομαδικών ψηφιακών αφηγήσεων. Τέλος, ο σχεδιασμός μας είναι επεκτάσιμος, εκθέτοντας προγραμματιστικά άγκιστρα που επιτρέπουν την εύκολη επέκταση οθονών περιεχομένου του Story Maker με συνεργατικές λειτουργίες. (EL)
Audio guides have played a significant role in museums and heritage sites with a very long history and varied applications. Over the years, as mobile devices gradually became more pervasive, there has been an evolution in their use in this context. Traditionally, audio guides and mobile mediated narratives, in general, have been a single user experience. However, as a museum visit is, in most cases, social in nature, different experimental applications attempt to implement sociality in a variety of experience designs for museums and heritage sites. In this work, we seek to support digitally-mediated social interaction for co-located users experiencing digital storytelling in a cultural heritage context. In this experience type, the users are allowed to proceed in parts of the experience at their own pace within the storyline, controlling their own, individual mobile device. At specific points, they are asked to interact with each other, either engaging in conversation concerning the story themes or another type of shared activity. One major aspect to be addressed is that communication across devices that are co-located should take place in a decentralized manner without requiring a single point of coordination. This requirement stems from the fact that most cultural sites lack the reliable infrastructure to support network connectivity of any kind. To that end, we extend Story Maker, a framework that provides content creation capabilities for single-user interactive digital narratives to support collaborative multi-user experiences. In the process we had to address the following problems: a) design a system to work in a decentralized manner and b) design the collaborative experience framework to support device synchronization and different types of collaborative activities. To evaluate the effectiveness of our framework, we performed a study with twelve participants, held at the Department of Informatics and Telecommunications of the National and Kapodistrian University of Athens. The evaluation results confirmed the effectiveness of our implementation for social interaction coupled with a decentralized approach to network connectivity. The users argued in favour of system based synchronization, stating that the experience would not be possible without it and that it helped them keep their focus on the plot while also creating a sense of responsibility towards their partners. Taking into account that the implementation of synchronization and the social interaction points is based on the use of tags and conditions and does not require programming skills, we are confident that with brief training, authors would be able to use the tool to create group digital storytelling activities. Finally, our design, by exposing programming hooks, enables developers to easily extend the Story Maker content screens with collaborative features. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

English

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών » ΠΜΣ Πληροφορική και Τηλεπικοινωνίες » Κατεύθυνση / ειδίκευση Υπολογιστικά Συστήματα: Λογισμικό και Υλικό (ΣΥΣ)
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών » Πληροφορική

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)