Υποστήριξη ομίλου Πληροφορικής Αξιοποιώντας το περιβάλλον του LAMS

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Υποστήριξη ομίλου Πληροφορικής Αξιοποιώντας το περιβάλλον του LAMS

ΚΑΖΑΜΙΑ ΜΑΡΙΑ (EL)
KAZAMIA MARIA (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2021


Το LAMS αποτελεί ένα διαδικτυακό περιβάλλον που προσφέρει τη δυνατότητα σε έναν εκπαιδευτικό να δημιουργήσει ακολουθίες δραστηριοτήτων αξιοποιώντας πληθώρα εργαλείων που διαθέτει και στη συνέχεια να τις αναθέσει στους εκπαιδευόμενους για εκπόνηση. Το LAMS - Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (Learning Activity Management System) - ως εργαλείο διαχείρισης μάθησης μπορεί να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στη σχεδίαση μαθημάτων παρέχοντας ευελιξία στα εργαλεία που θα αξιοποιήσουν και τα οποία θα υλοποιήσουν την επιθυμητή διδακτική προσέγγιση/εκπαιδευτική μέθοδο και δίνοντας τη δυνατότητα υποστήριξης διαφορετικών μαθησιακών αναγκών. Αντικείμενο της συγκεκριμένης εργασίας αποτελεί η αξιοποίηση του LAMS για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το εκπαιδευτικό υλικό αφορά την εκμάθηση προγραμματισμού στη γλώσσα Python και απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου στο πλαίσιο διεξαγωγής μαθημάτων του Ομίλου Πληροφορικής. Καθ' όλη τη σχολική χρονιά 2020-21 υπήρχε διδασκαλία του αντικειμένου, εξ' αποστάσεως στα περισσότερα μαθήματα, γεγονός που οδήγησε στη σταδιακή δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού στο LAMS και σε συνεχείς διορθώσεις και βελτιώσεις ως προς τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων και την αξιοποίηση των εργαλείων του περιβάλλοντος. Μετά από κάθε μάθημα, λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα των μαθητών, ακολουθούσε αναστοχασμός σχετικά με την καταλληλότητα και την αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού και βελτίωση των επόμενων μαθημάτων στην κατεύθυνση αξιοποίησης εναλλακτικών ή συμπληρωματικών εργαλείων. Οι μαθητές εκφράστηκαν θετικά για τις δραστηριότητες και τις δυνατότητες του περιβάλλοντος και έδειξαν να μην αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία ως προς τη χρήση του περιβάλλοντος και την εκπόνηση δραστηριοτήτων όντας εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Βρήκαν ενδιαφέρουσα την ακολουθία δραστηριοτήτων και πολύ βοηθητική την οργάνωση των μαθημάτων. Για τα εξ' αποστάσεως μαθήματα, το LAMS αποτελεί εύχρηστο εργαλείο, διευκολύνει την εποπτεία του μαθήματος και δίνει κίνητρο στους μαθητές για ενασχόληση. (EL)
LAMS is an online platform that enables a teacher to create sequences of learning activities using a variety of tools available to the system and then outsourcing them to learners. In the LAMS environment, the teacher can pass lesson plans with the material he wishes and at the same time easily modify it according to the needs of each learner. LAMS as a learning management tool can be used by teachers of all specialties as due to the tools and capabilities it offers can be used in lesson planning providing flexibility to the teacher to follow the educational method he desires and supports different learning requirements. This thesis is about the investigation of the usage of LAMS, (Learning Activity Management System), for the creation of lesson plans. The lesson plans are intended for learning programming in the Python language and is aimed to high school students in the context of conducting courses of the Informatics Group. Regarding the plan of courses for teaching Python to high school students in the context of the Informatics Group, throughout the school year 2020-21, as the teaching process includes distance courses in majority, that led to gradual creation of educational material in LAMS and in continuous corrections and improvements in the designing of learning activities and the use of the tools of the system. After each lesson, the students' reactions and feelings were taken into account, followed by a reflection on the appropriateness and effectiveness of the planning of that lesson and the following ones. The results from the performance of the activities by the students were positive in the majority. The students did not show any difficulty in using the system and doing activities as they are familiar with the technology. They found the sequence of activities interesting and very helpful as the material was gathered in this way. For e-learning, LAMS is an effective learning and supervision tool. A learning tool because it motivates students to participate and a supervision tool because it allows the teacher to know what level the students are on at each moment of the sequence of activities and to have access to their answers. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών » Πληροφορική
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.