Εμπόδια στη χρήση των ΤΠΕ ως νοητικά εργαλεία σε Επαγγελματικά Λύκεια: Η περίπτωση των Επαγγελμάτων Γης

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εμπόδια στη χρήση των ΤΠΕ ως νοητικά εργαλεία σε Επαγγελματικά Λύκεια: Η περίπτωση των Επαγγελμάτων Γης (EL)

Κόλλιας, Βασίλειος
Ρετσινάς, Σωτήριος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2022-01-01


Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ως νοητικά εργαλεία θεωρείται σημαντικός παράγοντας για τη βελτίωση της ποιότητας σε όλο το φάσμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Η μελέτη που παρουσιάζεται διερευνά τοντρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί, οι επιμορφωτές και τα διοικητικά στελέχη κατανοούν τη θέση των ΤΠΕ στα επαγγέλματα γης των Επαγγελματικών Λυκείων με έμφαση στη χρήση τους ως νοητικά εργαλεία. Μέσα από την επεξεργασία 16 ημιδομημένων συνεντεύξεων εκπαιδευτικών και διευθυντών διαφαίνεται ότι η χρήση των ΤΠΕ περιορίζεται στην παρουσίαση πληροφοριών από τους εκπαιδευτικούς και ως εναλλακτικής επιλογής κατά την απουσία του εργαστηριακού εξοπλισμού, ενώ οι αναφορές στη χρήση τους ως νοητικά εργαλεία είναι περιορισμένες. Στους παράγοντες που συμβάλλουν στην περιορισμένη, ως προς τη μαθησιακή αξία, χρήση των ΤΠΕ επισημαίνονται: η έλλειψη παιδαγωγικού διαλόγου εντός των σχολικών μονάδων, η απουσία οριζόντιων δράσεων και πειραματισμού και η αποδοχή από την πλευρά τωνεκπαιδευτικών και των διευθυντών του συγκεντρωτικού μοντέλου διοίκησης της εκπαίδευσης. Η περιορισμένη ένταξη των ΤΠΕ ως νοητικά εργαλεία είναι ενδεικτική βαθύτερων και γενικότερων προβλημάτων της οργάνωσης και της διοίκησης τηςτεχνικής εκπαίδευσης, τα οποία χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης. (EL)


νοητικά εργαλεία (EL)
ΤΠΕ (EL)
επαγγέλματα γης (EL)
εμπόδια ψηφιακής ολοκλήρωσης (EL)
Επαγγελματική εκπαίδευση (EL)

Greek

Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


1792-8796
1791-3713
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση; Τόμ. 15 (2022); 21-42 (EL)
Themes in Science and Technology Education; Vol. 15 (2022); 21-42 (EN)

Copyright (c) 2025 Themes in Science and Technology Education (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)